Pochodzę z Olsztyna. Chcąc dostać się na wymarzony kierunek studiów przeprowadziłam się do Bydgoszczy. Tam ukończyłam pięcioletnią logopedię na UKW. Od drugiego roku studiów licencjackich rozpoczęłam wolontariat i praktykę. Mając tę szansę bycia w różnych miejscach, obserwując i doświadczając pracy logopedycznej postanowiłam, że chcę pracować z najmłodszą grupą dzieciaczków, dlatego na ostatnim roku studiów magisterskich rozpoczęłam specjalizację z wczesnej interwencji logopedycznej na UG, a następnie studia z neurologopedii na UW. W międzyczasie mieszkałam i pracowałam w Poznaniu. Następnie wróciłam w swoje rodzinne strony. Obecnie jestem właścicielką Gabinetu Logopedycznego GuguKabi.
Dlaczego GuguKabi?
„gugu” – jeden z pierwszych dźwięków niemowląt
„kabi” – inspiracja imieniem najmłodszego gumisia z bajki
Moje działania w pracy skupiają się głównie na zaburzeniach ssania, oddychania, połykania u noworodków i niemowląt, trudnościach w zakresie karmienia piersią/ butelką, rozszerzania diety oraz rozwoju komunikacji. Zajmuję się zgodnie ze specjalizacją – wczesną interwencją logopedyczną. Oceniam i wspieram rozwój komunikacji oraz zajmuję się terapią karmienia dzieci od pierwszego dnia po narodzeniu do 3 roku życia. Poszerzanie swoich kwalifikacji opieram głównie o potrzeby dzieci oraz swoje zainteresowania. Doświadczenie zawodowe zdobywałam już podczas studiów.
Obecnie współpracuję z:
- Ośrodek Wsparcia i Opieki Nad Dzieckiem i Rodziną w Olsztynie
- Miejsce Wspierania Rodzicielstwa – 3mamy razem w Olsztynie
DOŚWIADCZENIE:
Praca na stanowisku logopedy:
- Niepubliczne Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne
- Żłobki
- Przedszkola
- Ośrodek Rehabilitacyjno Edukacyjno Wychowawczy
Dodatkowa praktyka zawodowa:
- Wojewódzki Szpital Dziecięcy im J. Brudzińskiego na Oddziale Neonatologii i w Poradni Logopedycznej w Bydgoszczy
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Bydgoszczy
- Klinika Rehabilitacji Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy
- Przedszkole nr 80 w Bydgoszczy
Praktyka zawodowa:
- Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. Witolda Orłowskiego Oddział Kliniczny Neonatologii w Warszawie
- Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w Konstancinie
- Przychodnia Rehabilitacyjna dla Dzieci i Młodzieży w Warszawie
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 16 w Warszawie
- Centrum Rehabilitacji Dziecięcej „Maluch” w Warszawie
- Ośrodek Wczesnej Interwencji w Tczewie
- Centrum Terapii LOGOP Marta Baj-Lieder w Gdańsku
- Gabinet Logopedyczny – Małgorzata Zielińska-Burek w Gdynii
- Przedszkole Niepubliczne Gumisie w Poznaniu
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie
Dodatkowe umiejętności:
- Obecnie: Orofacial Myofunctional Therapy (Academy of Orofacial Myofunctional Therapy – USA)
- AAMS 2020 – Fifth Congress of Myofunctional Intervention (AOMT – USA)
- Certificate: First International Tongue Tie Congress (Tongue Tie Specialist)
- Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls® – for learning, playing and therapy
- Karmienie terapeutyczne Human Touch
- Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka ©
- Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny
- O karmieniu piersią – szkolenie dla personelu medycznego
- Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych sondą lub PEG
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia i produkcji mowy wg Sary Rosenfeld-Johnson
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka. Strategie leczenia wg M. D. Klein i T. A. Delaney Oral-motor treatment strategies in children
- Innowacyjne metody pracy logopedycznej w zaburzeniach motoryki ustno-twarzowej
- Masaż logopedyczny wnętrza jamy ustnej od podstaw
- Podstawy terapii pozycji oralnej OPT
- Podstawy karmienia terapeutycznego
- Nowoczesny warsztat logopedyczny dotyczący karmienia terapeutycznego
- Trening karmienia logopedycznego od podstaw
- Certyfikat uprawniający do wykorzystywania testu KORP (Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego) do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do końca 9 roku życia
- Certyfikat uprawniający do wykorzystywania testu KOLD (Karty Oceny Logopedycznej Dziecka) do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do końca 9 roku życia
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy
- Dysfagia – diagnoza i terapia u dzieci od 0-6 r.ż.
- Dysfagia – objawy zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania
- Problem karmienia naturalnego u noworodków i niemowląt
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym
- Wczesna diagnostyka, profilaktyka i terapia logopedyczna dzieci w wieku 0-3 lat
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością
- AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji
- Diagnoza i terapia ślinienia
- Wybrane elementy terapii logopedycznej w mózgowym porażeniu dziecięcym – ćwiczenia bierne
- Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem terapii ręki
- Udział w Konferencjach Logopedycznych i Naukowych
Serdecznie zapraszam do zapoznania się z moją ofertą oraz artykułami na blogu, na którym chcę się dzielić nie zawsze oczywistą wiedzą z zakresu logopedii.