Jako rodowita olsztynianka chcąca dostać się na wymarzone studia obrałam kierunek Bydgoszcz i tam ukończyłam pięcioletnią logopedię na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego. Od drugiego roku studiów licencjackich rozpoczęłam wolontariat i praktykę. Mając tę szansę bycia w licznych miejscach, obserwując i doświadczając pracy logopedycznej z pacjentami w różnym wieku, postanowiłam, że chcę pracować z najmłodszą grupą dzieciaczków, dlatego na ostatnim roku studiów magisterskich rozpoczęłam specjalizację z wczesnej interwencji logopedycznej na Uniwersytecie Gdańskim, a następnie studia z neurologopedii na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. W międzyczasie mieszkałam i pracowałam w Poznaniu. Następnie wróciłam w swoje rodzinne strony. Obecnie jestem właścicielką Gabinetu Logopedycznego GuguKabi.
Dlaczego GuguKabi?
„gugu” – jeden z pierwszych dźwięków niemowląt
„kabi” – inspiracja imieniem najmłodszego gumisia z bajki
Moje działania w pracy skupiają się głównie na zaburzeniach ssania, oddychania, połykania, gryzienia, czyli trudnościach w zakresie karmienia piersią/butelką, rozszerzania diety oraz rozwoju komunikacji. Zajmuję się zgodnie ze specjalizacją – wczesną interwencją logopedyczną, a w tym profilaktyką. Oceniam i wspieram rozwój komunikacji oraz zajmuję się terapią karmienia noworodków i niemowląt. Poszerzam swoje kwalifikacje opierając się o potrzeby pacjentów oraz swoje zainteresowania. Doświadczenie zawodowe zdobywałam już podczas studiów.
Obecnie współpracuję z:
- Hura Medical Center – Bema
- Fundacja Mlekiem Mamy
- Ośrodek Wsparcia i Opieki Nad Dzieckiem i Rodziną w Olsztynie
Podcast Mlekiem Mamy #105 – Moje dziecko nie chce jeść: https://open.spotify.com/episode/6CUMx3m9q7ZYffvfOaUObw?
DOŚWIADCZENIE:
Praca na stanowisku logopedy:
- Niepubliczne Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne
- Żłobki
- Przedszkola
- Ośrodek Rehabilitacyjno Edukacyjno Wychowawczy
Dodatkowa praktyka zawodowa:
- Wojewódzki Szpital Dziecięcy im J. Brudzińskiego na Oddziale Neonatologii i w Poradni Logopedycznej w Bydgoszczy
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Bydgoszczy
- Klinika Rehabilitacji Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy
- Przedszkole nr 80 w Bydgoszczy
Praktyka zawodowa:
- Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. Witolda Orłowskiego Oddział Kliniczny Neonatologii w Warszawie
- Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w Konstancinie
- Przychodnia Rehabilitacyjna dla Dzieci i Młodzieży w Warszawie
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 16 w Warszawie
- Centrum Rehabilitacji Dziecięcej „Maluch” w Warszawie
- Ośrodek Wczesnej Interwencji w Tczewie
- Centrum Terapii LOGOP Marta Baj-Lieder w Gdańsku
- Gabinet Logopedyczny – Małgorzata Zielińska-Burek w Gdynii
- Przedszkole Niepubliczne Gumisie w Poznaniu
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Olsztynie
Dodatkowe umiejętności:
- Kurs Instruktora Szkoły Rodzenia
- Wsparcie laktacyjne oparte na dowodach. Ssanie, fizjologia i zarządzanie karmieniem (Catherine Watson Genna)
- Orofacial Myofunctional Therapy (Academy of Orofacial Myofunctional Therapy – USA)
- AAMS 2020 – Fifth Congress of Myofunctional Intervention (AOMT – USA)
- First International Tongue Tie Congress (Certificate: Tongue Tie Specialist)
- Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls® – for learning, playing and therapy
- Ocena i leczenie funkcji żuchwy w procesie karmienia i produkcji mowy wg Sary Rosenfeld-Johnson
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka. Strategie leczenia wg M. D. Klein i T. A. Delaney Oral-motor treatment strategies in children
- Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii karmienia wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki do Ogryzka ©
- Karmienie terapeutyczne Human Touch
- O karmieniu piersią – szkolenie dla personelu medycznego
- Problem karmienia naturalnego u noworodków i niemowląt
- Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych sondą lub PEG
- Innowacyjne metody pracy logopedycznej w zaburzeniach motoryki ustno-twarzowej
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy
- Nowoczesny warsztat logopedyczny dotyczący karmienia terapeutycznego
- Trening karmienia logopedycznego od podstaw
- Masaż logopedyczny wnętrza jamy ustnej od podstaw
- Podstawy terapii pozycji oralnej OPT
- Podstawy karmienia terapeutycznego
- Webinary: Oceniamy wędzidełka oraz Frenotomia (zagadnienia diagnozy wędzidełka języka oraz wargi górnej)
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Certyfikat uprawniający do wykorzystywania testu KORP (Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego) do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do końca 9 roku życia
- Certyfikat uprawniający do wykorzystywania testu KOLD (Karty Oceny Logopedycznej Dziecka) do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do końca 9 roku życia
- Dysfagia – diagnoza i terapia u dzieci od 0-6 r.ż.
- Dysfagia – objawy zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym
- Wczesna diagnostyka, profilaktyka i terapia logopedyczna dzieci w wieku 0-3 lat
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością
- AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji
- Diagnoza i terapia ślinienia
- Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny
- Wybrane elementy terapii logopedycznej w mózgowym porażeniu dziecięcym – ćwiczenia bierne
- Usprawnianie motoryki małej z wykorzystaniem terapii ręki
- Udział w Konferencjach Logopedycznych i Naukowych
Serdecznie zapraszam do zapoznania się z moją ofertą oraz artykułami na blogu, na którym chcę się dzielić nie zawsze oczywistą wiedzą z zakresu logopedii.