Organizacja warsztatów dla rodziców to doskonała okazja do wspierania ich w rozwoju dzieci i radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami. Tego rodzaju spotkania pozwalają na wymianę doświadczeń, zdobywanie nowych umiejętności oraz pogłębianie wiedzy na tematy związane z profilaktyką, karmieniem czy rozwiązywaniem trudnych sytuacji rozwojowych. Warsztaty mogą być także przestrzenią, w której rodzice zyskają wsparcie oraz poczucie, że nie są sami w swoich zmaganiach. Bo spokojny rodzic to spokojne dziecko.
Przykładowe tematy warsztatów:
TEMAT: Spotkanie z logopedą przy kawie
- Kim jest logopeda? Kiedy jego rola się zaczyna?
- Logopeda a… jakie mamy specjalizacje w logopedii? Do kogo się udać z moim dzieckiem?
- Kalendarz – kiedy mówimy o początku rozwoju mowy?
- Fakty i mity logopedyczne
- Jak wygląda pierwsze spotkanie z logopedą? Jak się do niego przygotować?
TEMAT: Logopedyczny elementarz dla rodziców
I część: „Mowa słodsza niż miód”, czyli rozwój mowy małego dziecka w pigułce
– czynniki wpływające na rozwój mowy
– jak przebiega rozwój mowy z podziałem na lata
– niepokojące objawy w rozwoju mowy
II część: „Mogę się nakarmić”, czyli jak nie zepsuć rozszerzania diety?
– gotowość do rozszerzania diety okiem logopedy
– podział odpowiedzialności podczas rozszerzania diety
– pierwsze miesiące rozszerzania diety – co by powiedziały dzieci, które jeszcze nie mówią?
III część: „Kto pyta nie błądzi” – pytania od rodziców
TEMAT: Dobre nawyki ustne od pierwszego dnia życia – noworodek w gabinecie logopedy
– początki rozwoju mowy
– o co logopeda pyta rodzica podczas spotkania
– badanie noworodka
– smoczki – czy to całe zło?
– na co zwracać uwagę podczas karmienia?
TEMAT: „Mogę się nakarmić”, czyli jak nie zepsuć rozszerzania diety?
– najnowsze zalecenia żywienia niemowląt 2021 r
– gotowość do rozszerzania diety
– narzędzia do rozszerzania diety
– podział odpowiedzialności
– pierwsze miesiące rozszerzania diety
– co by powiedziały dzieci, które jeszcze nie mówią?
TEMAT: Ugryźmy temat (nie)jadków.
1. (Nie)jadek w domu – moje dziecko nie chce jeść, co robić?
czyli od czego zacząć poszukiwania
2. Połączmy „składniki” – kroki diagnostyczne.
czyli zbieranie informacji 'jedzeniowych’ dla specjalistów
3. (Nie)doskonałe przepisy – samodzielne próby wprowadzania zmian.
czyli co mogę zrobić bez pomocy specjalistów?
Zapraszam do kontaktu organizacje samorządowe, fundacje oraz wszystkich zainteresowanych szerzeniem wiedzy logopedycznej.
Cennik:
Warsztaty dla rodziców (organizowane okresowo lub na życzenie) | Cena ustalana indywidualnie |
---|